Saturday 2 February 2013

NoorFonseka Sarbini

Hai.....kali nie Nuryn nak story pasal direct leader Nuryn. Nama dia NoorFonseka Sarbini....haha...Korang mesti tanya dalam hati, dia nie orang apa? nama pelik je....Orang melayula, jawa lagi...Tapi selama kenal dia nie tidak pernah lagi la dengar dia speaking jawa....Silap-silap dia sama dengan aku kot...."murtad Jawa"
Faham tapi nak cakap balik FAILED! ")

Ok, Nuryn tau bisnes nie pun, masa lihat video Hanis Haizi, masa pergi Belgium.....Dengan gelojoh ye terus je Hanis call Hanis....Dengan pantas, Hanis cakap Nuryn stay mana? Nuryn cakap Nuryn tinggal Johor....Dan Hanis pun bagi phone Seka....Masa dalam phone tue Hanis cakap " nie no phone seka", tapi rupeye hanis cakap nie no FONSEKA" haha....Terus je call Fonseka masa tue untuk jumpa dia nak tau pasal bisnes....Benda baik buat apa tangguh-tangguh.....

Nuryn terus je jumpa seka petang tue, dalam hati cantiknya dia, siap suami temankan lagi (En.Puad la)....anak pun ikut sama....Happy ye....Tapi aku jangan la nak mimpikan my hubby ikut sekali....hehehe....tapi mana taukan....lalalala...Continue.....

pastu, cerita punya cerita....Dia bukan orang biasa...kerja mak oi....Financial Controller gaji RM9,000 sebulan, tertelan air liur aku dengar.......Husband pun ada company transport pulak tue....Dalam hati, ish bukan calang-calang orang dia nie....Very confident person....dalam hati lagi cakap nie...boleh ke aku nie? malunya aku nie keje kilang je...Tapi matlamat aku buat bisness ini adalah nak buat saving anak-anak & paling pasti nak hantar mak & ayah aku pergi ke tanah suci pakai duit aku sendiri...


So aku mengambil keputusan, aku nak buat....Masa tue juga aku bagi keputusan, tanpa mengambil masa sehari @ dua hari pun...sebab bukti dah ada...nak tunggu apa lagi...Bermula dari itula kami mengenali satu sama lain, dan kini kami bagaikan belangkas....hahaha...bila di kira balik, baru berapa bulan je aku kenal dia....tapi kini kami dah macam kawan karib dari sekolah tadika :) kami rapat  melalui BBM tue, padahal borak dalam phone je pon, tapi rasa nak gelak guling-guling je...tak pernah kering gusi....ade je la....


Dia bukan sahaja Leader, dia juga Sahabat....Dalam bisnes nie kita dapat rasa apa itu sahabat sejati....Bila nak sedih, dia juga tempat ku luahkan rasa, geram, suka, duka, gelak ketawa semua di kongsi bersama.....


"Leader" memang dia seorang leader yang hebat....Tanggung jawabnya terhadap kerja hakiki sebagai seorang Financial Controller, ibu kepada 3 orang anak & leader kepada rakan kongsi yang ada tidak pernah sekali dia abaikan.....Nasihat & kata semangat yang diberikan cukup berharga untuk diri nie, yang baru dalam bisnes Premium Beautiful nie....Bagaimana CDM NurFaziha membimbing Seka, macam tue Seka membimbing Nuryn....


Dan korang tau tak, kalau ada apa-apa event bisnes dan juga class yang di anjurkan, Group fonsekala yang paling banyak kongker! kira sapu habisla...paling ramai & juga paling happening!


Seka dalam bisnes nie pon baru je beberapa bulan, tapi kini dia sudah berjaya memegang income 5 angka sebulan....dan telah menyertai FOC trip sebanyak 4 buah negara....Bermula dari Vietnam, Guangzhou dan akan menyusul London & Paris pada bulan March ini....Just follow je...Pasti akan dapat...itu je kata hikmah yang leader kami sering ingatkan.....






Kini Group fonseka sudah merata ke seluruh Malaysia...Bukan area Johor Bahru sahaja, tapi telah meluas ke area pantai timur, dan akan menyusul ke area Sabah & Sarawak....

Percayalah, dalam bisness nie anda tidak seorang diri, semua di ajar dan di bimbing.....Pegang tangan kami sekuat kamu pegang tangan ahli keluargamu...sebab dalam bisnes nie, kami semua adalah adik beradik...suka, duka, gelak, tawa berkongsi bersama.....




Call & Pm me now.... 019-7713041








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...